Referenties

Raquel Jimenez, Opgavemanager Zichtbaar Zeeland, Projectleider Marketing & Promotie, Provincie Zeeland

Volgde (meermaals) de 2-daagse training Fase 1 en 2 op managementniveau én de volledige opleiding consultant Fase 1-4

​“Echte aanrader deze 2-daagse introductiecursus voor destinatiemarketeers. Het vak is zoveel meer dan (stads)promotie, evenementen, filmpjes, logos en slogans; het gaat over identiteit, onderscheidend vermogen, positionering, samenhang en samenwerking in het aanbod en identiteitsbewuste concepten ontwikkelen.

Deze cursus geeft inzichten, mooie praktijkcases én handvatten voor je aanpak. Mooie bijkomstigheid: NBTC is mede-initiatiefnemer en vertelt over de Holland Branding (Holland City strategie), ook daar liggen mogelijkheden voor aansluiting. En de ontmoeting met collega’s uit andere regio’s uiteraard…

Martijn Lucas, Beleidsadviseur Regionale Economie & Erfgoed, Provincie Noord-Holland

Volgde de 2-daagse training Fase 1 en 2 op managementniveau en de 5-daagse training Fase 1 (Identificatie)

​​“Voor het project Identiteit Kustplaatsen van provincie Noord-Holland heb ik een opleiding tot consultant Fase 1 gevolgd en management niveau Fase 2. Het heeft ons erg goed geholpen om scherp te krijgen wat de verschillende krachten van de kustplaatsen in Noord-Holland zijn en hoe zij dicht bij hun eigen identiteit kunnen blijven om zich van elkaar te kunnen onderscheiden.

Persoonlijk heb ik hier ook veel van opgestoken.

Bijvoorbeeld extra kennis en nieuwe inzichten op het gebied van Destination Branding, maar ook de kunst om van iets ontastbaars als identiteit iets tastbaars te kunnen maken en daar stakeholders uit het gebied in te kunnen meenemen. Ik werk op dit moment op andere projecten bij de provincie Noord-Holland, maar ik merk dat ik de kennis en ervaring van het Identity Matching nog steeds gebruik. Niet direct om Identity Matching trajecten uit te voeren, maar ik merk dat het mij helpt om betere afwegingen te maken in de kansrijkheid van projecten. Als consultant is het wel belangrijk dat je bereid bent voldoende tijd in de opleiding en het het opdoen van ervaring te steken.”

Josselin Bakker, beleidsmedewerker ruimtelijke kwaliteit, Gemeente Beverwijk

Volgde de 2-daagse training Fase 1 en 2 op managementniveau en de training Fase 3 (conceptontwikkeling)

“In 2013 maakte ik kennis met de methode vanuit het project Identiteit Kustplaatsen van de provincie Noord-Holland. Terwijl ik eerst nogal sceptisch was, “wat gooit de provincie nu weer over ons heen?” en “waar moeten we nu weer aan meewerken?”, werd ik tijdens de identificatie van Wijk aan Zee al heel snel gepakt en enthousiast over de methode en de kracht er van. Als tuin- en landschapsontwerper+ zag ik al snel verschillende mogelijkheden en toepasbaarheden. Dus niet alleen vanuit het toeristisch perspectief, maar ook voor het versterken van ruimtelijke plannen, verblijfsgebieden in de openbare ruimte en economische verbeteringen zoals “branding” van het te vernieuwen stadscentrum van Beverwijk. Anno 2017 is Beverwijk zelfs bezig met het opstellen van een nieuwe stadsvisie, waarvoor we ook de IMA methode. Als je beter weet wie en wat je bent als stad, waar je krachten liggen en waar je minder goed in bent, kun je: en veel efficiënter omgaan met allerlei landelijke, regionale ontwikkelingen en trends die er op je afkomen en ook zelf veel makkelijker allerlei passende en volledige uitvoeringsconcepten ontwikkelen voor deelopgaven).

Met de basistrainingen voor Fase 1 en 2, heb ik geleerd dat de kracht van “het bewustzijn van je eigen identiteit” en “de plek die je daarmee in neemt (of kunt innemen)” heel sterk kan zijn en dat je dit ook kunt benoemen en uitleggen aan anderen. Ik heb ook “de zin – of – de onzin” of het waarom achter “mislukkingen” leren inzien van ideeën waarop (bv in overheidsland) wordt ingezet maar die al dan niet lukken omdat ze al –dan-niet bij de aard en het DNA van de stad of plek passen. Dit zijn vaardigheden die ik regelmatig gebruik bij verschillende onderdelen van mijn werk.

Naast de waardevolle basiskennis die je meekrijgt in de opleiding voor fase 1 en 2 is het ook absoluut geen straf om deze dagen te volgen. Het is intensief, maar het maakt ook veel energie en enthousiasme los. Ik blijf trouw aan mijn eigen vakgebied, (dat weinig met marketing van doen heeft) , maar zie deze methode en deze opleiding echt als een verrijking en aanvulling van mijn vaardigheden. 

Cursuskosten

Volgde de 2-daagse training Fase 1 en 2 op managementniveau en de 5-daagse training Fase 3 (Deelconceptontwikkeling)

“Ik heb de opleiding(en) geweldig gevonden. Allereerst al om in het enthousiasme van Ellen en Paulus opgenomen/ingezogen te mogen worden. Maar ook om vanuit een beleidsbril met concept-ontwikkeling bezig te zijn. Vaak blijf je als beleidsmedewerker op visie-niveau hangen, uiteraard wel met beide benen op de grond waarbij je feeling met de praktijk hebt – maar nu heb ik meer geleerd: is het product waar je mee bezig bent wel levensvatbaar. Dit pas ik nu zowel toe bij de eigen visie-ontwikkelingen. Maar ook bij toetsing van verzoeken van burgers. En als ze de quick scan die ik geleerd heb, niet doorkomen ga ik in gesprek met ze om te kijken hoe hun verzoek wel levensvatbaar te maken is.

Concreet heb ik het geleerde gebruikt als projectleider van de visie voor onze verblijfsrecreatie: een zeer interactief proces waarbij ik met name het geleerde over wat een toegevoegde waarde kan zijn heb gebruikt: nieuwe verblijfsrecreatieve ontwikkelingen zijn alleen mogelijk als het iets toevoegt op Texel en kwalitatief hoogwaardig is.

Wat ik ook veel gebruik uit de opleiding is hoe je goede presentaties maak.
Kortom: maak tijd vrij voor deze opleiding want het helpt je op een zeer prettige manier verder te komen.”

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met het gebruiken van cookies Meer informatie

Voor privacy policy zie https://ima.amsterdam/privacy-policy/

Sluiten