NBTC Holland Marketing

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de branding en marketing van Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk ‘Holland’ zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties en zakelijke bijeenkomsten en congressen. NBTC is een internationaal opererende organisatie met 13 vestigingen wereldwijd en een hoofdkantoor in Den Haag.

Nederland is niet de enige bestemming in de wereld. Sterker nog: er komen steeds meer interessante bestemmingen bij. Het marktaandeel van Nederland, ook binnen Europa, staat onder druk. De internationale concurrentie is groot en groeiende.

Internationale bestemmingspromotie vormt een belangrijk instrument om de bestemming ‘Holland’ (inter)nationaal op de kaart te zetten. Hiermee verleidt NBTC (potentiële) bezoekers om Nederland te bezoeken en hier hun euro’s uit te geven.

HollandCity-strategie

NBTC richt zich de komende jaren met de HollandCity-strategie op activiteiten die – naast behoud van marktaandeel – zorgen voor spreiding in ruimte en tijd en het verhogen van de economische waarde per bezoeker. Onder de noemer HollandCity is NBTC gestart met het positioneren van Nederland als metropool met verschillende aantrekkelijke districten, worden zogenaamde verhaallijnen ontwikkeld, waarmee aan de hand van interesses de aandacht van bezoekers op meerdere plekken in ons land wordt gericht én draagt een slimme programmering van grootschalige evenementen in de regio’s bij aan bezoek meer verspreid over ons land.

Daarnaast brengt het NBTC ook de minder bekende regio’s en bezienswaardigheden onder de aandacht.

Volg je passie en beleef meer

In het HollandCity concept spelen verhaallijnen een belangrijke rol. Het NBTC koppelt plaatsen in Nederland aan elkaar via een gemeenschappelijk thema. Bezoeken mensen met interesse in Van Gogh nu vooral het museum in Amsterdam? Het NBTC laat zien dat de regio Arnhem met het Kröller-Müller Museum hun reis zal verrijken, net als een bezoek aan Brabant, waar de schilder werd geboren en opgroeide.

Ben je geïnteresseerd in geschiedenis? Dan zal de verhaallijn over de Hanzesteden jou zeker aanspreken. Deze steden combineren zichtbare cultuur- en handelshistorie met gezelligheid. Bovendien zijn ze eenvoudig bereikbaar met de Hanzestedenlijn!

Nederland als metropool met districten

Vanuit het HollandCity concept positioneert NBTC Nederland als metropool met verschillende aantrekkelijke districten. Voor internationale bezoekers zijn de afstanden in Nederland heel klein. Ze beseffen alleen vaak nog niet dat ze snel en eenvoudig andere interessante steden en regio’s kunnen bezoeken. Door Nederland als een grote stad te presenteren, maakt het NBTC dit bekend en brengen ze toeristen op nieuwe ideeën die hun beleving van Nederland completer en rijker maken.

Met de cursus Destination Branding wilt NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met het gebruiken van cookies Meer informatie

Voor privacy policy zie https://ima.amsterdam/privacy-policy/

Sluiten