Cursus ‘Destination Branding’

Identity Matching Methode

De cursus ‘Destination Branding’ is gebaseerd op de Identity Matching Methode.

Identity Matching Methode is een praktische werkwijze waarbij in vier fases een op de eigen identiteit gebaseerde claim, een merkconcept én werkwijze wordt gecreëerd.
De methodiek start met het vaststellen van de eigen identiteit en ambities (Fase 1) en het bepalen van het waardenlandschap of wel een Marketing Landscape (Fase 2) waarmee een eigen markt ontwikkeld kan worden.

Vervolgens wordt door middel van een sterk concept een merk ontwikkeld om het Marketing Landscape ook echt te kunnen claimen (Fase 3). Het proces eindigt met het bepalen van ontwikkelings- en promotiedoelstellingen en het inrichten van de organisatie om die doelstellingen te behalen (Fase 4). Voor elke fase is bepaald welk stappenplan moet worden doorlopen om het gewenste resultaat te bereiken.

Managementcursus ‘Destination Branding’

Binnenkort organiseren NBTC Holland Marketing en de Identity Matching Academy een tweedaagse cursus op managementniveau waarin de eerste twee fases van de Identity Matching Methode aan bod zullen komen.

Hiermee wilt NBTC iedereen die betrokken is bij Destination/Citymarketing en/of betrokken is bij activiteiten die aansluiten bij de HollandCity strategie inhoudelijke handvatten bieden.

Cursusinhoud

Deze cursus is primair een cursus over de theorie van Fase 1 en 2 (Identificatie en Positionering). Er worden tijdens de cursussen veel praktijkvoorbeelden gegegeven. Daarnaast worden er Identity Matching-cases behandeld. Daarbij wordt niet alleen aangegeven wat er goed is gegaan maar ook welke problemen er overwonnen moesten worden. De ruwe kant van het verhaal wordt niet geschuwd…

​​Deze informatie is na te lezen in de hand-out die tijdens de cursus verstrekt wordt.
Tijdens de cursus wordt voldoende ruimte voor discussie geboden en wordt af en toe in groepen aan opdrachten gewerkt. Toch zouden we deze cursus niet interactief willen noemen.​

Daarvoor is de nadruk op kennisoverdracht te groot. Deze cursus is de basis voor deelname aan de praktijk-opleidingen. De praktijk-opleidingen zijn er op gericht zelfstandig met de Identity Matching Methode aan de slag te gaan.

De managementcursus is echter niet alleen een basis voor de praktijk-opleidingen maar biedt ook inzicht in het vak Destination Branding. Wat mag je van bureau’s verwachten en wat juist niet? Doelstelling is dat na deze cursus je jezelf een betere opdrachtgever mag noemen. Zowel voor opdrachten binnen als buiten de eigen organisatie.

Cursuskosten

De kosten voor de cursus zijn € 1.350,- p.p.
Deze prijs is inclusief:
• Cursusmateriaal
• Lunch beide dagen

Optioneel

Diner op een inspirerende locatie. (locatie volgt)

Kosten: € 50,- p.p. excl. drankjes

Deze cursus is een initiatief van NBTC Holland Marketing en Identity Matching Academy.

Blijf op de hoogte van IMA cursussen

Vul onderstaande gegevens in en klik op verzenden om toegevoegd te worden aan onze mailing

Door gebruik te maken van deze site gaat u akkoord met het gebruiken van cookies Meer informatie

Voor privacy policy zie https://ima.amsterdam/privacy-policy/

Sluiten